Usługi wsparcia w zakresie sprzętu Dell. Zgłoszenie krok po kroku

14.02.2021

Udostępnij

Problemy ze sprzętem IT potrafią zachwiać ciągłością codziennej pracy. Dlatego Dell Technologies stworzyło najbardziej kompleksową usługę wsparcia w branży tak, aby czas i koszty przestojów były jak najmniejsze.

 

Jak dokonać zgłoszenia serwisowego dotyczącego sprzętu Dell tak, aby naprawa przebiegła sprawnie? Przygotowaliśmy krótki poradnik, z którego krok po kroku dowiesz się:

 

  • jakimi kanałami komunikacji możesz dokonać zgłoszenia serwisowego

  • jak przygotować się do rozmowy z technikiem Dell i jakie informacje mu przekazać

  • jak samodzielnie dokonać zgłoszenia serwisowego poprzez stronę wsparcia Dell

1. Strona wsparcia technicznego Dell Technologies

 

Aby uzyskać samodzielny dostęp do zasobów i narzędzi diagnostycznych, dotyczącą m.in. aktualizacji sterowników, należy zapoznać się z listą materiałów wyszczególnionych na stronie wsparcia technicznego Dell.

 

Zasoby wyszukujemy wprowadzając w pole wyszukiwania kodu Service Tag przypisanego do naszego urządzenia.

Kod Service Tag składa się z 7 znaków alfanumerycznych, a kod obsługi ekspresowej to ciąg 10–11 cyfr będący numeryczną wersją kodu Service Tag.

 

Firma Dell używa tych identyfikatorów produktów, aby uzyskać dostęp do danych technicznych i informacji o gwarancji dotyczących konkretnego urządzenia. To pozwala świadczyć spersonalizowaną pomoc techniczną.

 

W przypadku notebooków Dell naklejka z kodem Service Tag znajduje się na spodzie urządzenia. W niektórych modelach naklejkę zakrywa klapka.

W nowszych modelach firmy Dell kod Service Tag jest umieszczany u góry lub z boku produktu.

 

Użytkownicy systemu Windows mogą automatycznie wykryć kod Service Tag za pomocą narzędzia SupportAssist. lub obecnego na urządzeniu programu Dell Command Update. Informacje o urządzeniu są prezentowane w pierwszym widoku po lewej stronie.

 

2. Telefon, formularz zgłoszenia lub czat

 

Aby uzyskać pomoc techniczną, można także zadzwonić  pod  numer  telefonu  działu  pomocy  technicznej: +48 22 507 17 00

 

Zdalna  pomoc  telefoniczna  jest  dostępna  w  dni  robocze  w  podanych  godzinach, za wyjątkiem lokalnych świąt i dni wolnych od pracy.

 

Telefon pomocy technicznej jest również podany na stronie Dell Polska w sekcji Kontakt/Pomoc Techniczna.

 

W tej sekcji dostępne są również inne formy kontaktu, takie jak internetowy formularz zgłoszeniowy (e-mail), czat.

 

3. Zgłoszenie do Intratel

 

Zrealizujemy zgłoszenie w twoim imieniu, jeżeli Twój poziom wsparcia producenta upoważnia cię do naprawy w siedzibie Klienta. Skontaktujemy się z Tobą poprzez email lub telefonicznie w celu uzgodnienia terminu i miejsca naprawy.

 

W tym celu prosimy o wysłanie e-maila na adres helpdesk@intratel.pl w którym podasz:

 

  • Imię nazwisko, Firma
  • Telefon kontaktowy
  • Kod Service Tag zgłaszanego urządzenia i opiszesz usterkę

1. Przygotowanie do rozmowy z serwisem

 

Aby  ułatwić  pracownikowi  obsługi  w  zakresie  sprzętu  firmy  Dell  zadanie  i  uzyskać  sprawną  obsługę,  przed  rozmową  warto przygotować następujące informacje:

 

  • numer seryjny Systemu;
  • numer znacznika serwisowego;
  • wersję używanego obecnie systemu operacyjnego;
  • nazwy marek i modele używanych urządzeń peryferyjnych

2. Rozmowa

 

Postaraj się możliwie precyzyjnie wyjaśnić technikowi problem przez telefon. Koniecznie trzeba opisać  technikowi:

 

  • otrzymywane komunikaty  o  błędach  i  sytuacje,  w  których  się pojawiają
  • czynności wykonywane  w  czasie  wystąpienia  błędu
  • dotychczasowe kroki  podjęte  w  celu rozwiązania problemu.

3. Współpraca z technikiem w  celu  rozwiązania  problemów

 

Należy  uważnie  słuchać  technika  firmy  Dell  i  postępować  zgodnie  z  jego wskazówkami.

 

Technik może poprosić  o umożliwienie „Zdalnej diagnostyki” w celu zidentyfikowania przyczyny problemu. Oznacza to, że w trakcie rozmowy  telefonicznej  lub  czatu online konieczne będzie uruchomienie urządzenia oraz przeprowadzenie kilku długich sesji. Ukończenie zdalnej diagnostyki jest niezbędne do określenia dalszych kroków potrzebnych do naprawienia usterki.

W przeglądacie internetowej odwiedzamy stronę wsparcia technicznego Dell.

 

 

Po zlokalizowaniu kodu Service Tag wprowadzamy w sekcji Wyszukiwanie zasobów wsparcia. System wyszuka i zaprezentuje nam informacje o urządzeniu o podamy kodzie Service Tag. Będziemy mogli m.in. sprawdzić czy i jaki typ gwarancji ma urządzenie.

 

 

Jeżeli interesuje nas tylko kontakt z pomocą techniczną, to po najechaniu na ikonę słuchawek po prawej rozwinie nam się link do sekcji kontaktu z nią.

 

 

Kontakt jest  spersonalizowany dla urządzenia o podanym wcześniej kodzie Service Tag

 

 

Należy wybrać charakter żądania – jeśli nie ma go na liście wybieramy „Inne problemy”.

 

Po wyborze otrzymamy spersonalizowany dla wybranego żądania  widok w którym polecane kroki są oznaczone na zielono.

 

 

 

Jeżeli nie zdecydowałeś się na kontakt telefoniczny ani na kontakt poprzez aplikację Support Assist możesz zgłosić usterkę poprzez formularz w sekcji e-mail.