Usługi wsparcia w zakresie sprzętu Dell. Zgłoszenie krok po kroku
14.02.2021
Udostępnij
Problemy ze sprzętem IT potrafią zachwiać ciągłością codziennej pracy. Dlatego Dell Technologies stworzyło najbardziej kompleksową usługę wsparcia w branży tak, aby czas i koszty przestojów były jak najmniejsze.
Jak dokonać zgłoszenia serwisowego dotyczącego sprzętu Dell tak, aby naprawa przebiegła sprawnie? Przygotowaliśmy krótki poradnik, z którego krok po kroku dowiesz się:
- jakimi kanałami komunikacji możesz dokonać zgłoszenia serwisowego
- jak przygotować się do rozmowy z technikiem Dell i jakie informacje mu przekazać
- jak samodzielnie dokonać zgłoszenia serwisowego poprzez stronę wsparcia Dell
1. Strona wsparcia technicznego Dell Technologies
Aby uzyskać samodzielny dostęp do zasobów i narzędzi diagnostycznych, dotyczącą m.in. aktualizacji sterowników, należy zapoznać się z listą materiałów wyszczególnionych na stronie wsparcia technicznego Dell.
Zasoby wyszukujemy wprowadzając w pole wyszukiwania kodu Service Tag przypisanego do naszego urządzenia.
Kod Service Tag składa się z 7 znaków alfanumerycznych, a kod obsługi ekspresowej to ciąg 10–11 cyfr będący numeryczną wersją kodu Service Tag.
Firma Dell używa tych identyfikatorów produktów, aby uzyskać dostęp do danych technicznych i informacji o gwarancji dotyczących konkretnego urządzenia. To pozwala świadczyć spersonalizowaną pomoc techniczną.
W przypadku notebooków Dell naklejka z kodem Service Tag znajduje się na spodzie urządzenia. W niektórych modelach naklejkę zakrywa klapka.
W nowszych modelach firmy Dell kod Service Tag jest umieszczany u góry lub z boku produktu.
Użytkownicy systemu Windows mogą automatycznie wykryć kod Service Tag za pomocą narzędzia SupportAssist. lub obecnego na urządzeniu programu Dell Command Update. Informacje o urządzeniu są prezentowane w pierwszym widoku po lewej stronie.
2. Telefon, formularz zgłoszenia lub czat
Aby uzyskać pomoc techniczną, można także zadzwonić pod numer telefonu działu pomocy technicznej: +48 22 507 17 00
Zdalna pomoc telefoniczna jest dostępna w dni robocze w podanych godzinach, za wyjątkiem lokalnych świąt i dni wolnych od pracy.
Telefon pomocy technicznej jest również podany na stronie Dell Polska w sekcji Kontakt/Pomoc Techniczna.
W tej sekcji dostępne są również inne formy kontaktu, takie jak internetowy formularz zgłoszeniowy (e-mail), czat.
3. Zgłoszenie do Intratel
Zrealizujemy zgłoszenie w twoim imieniu, jeżeli Twój poziom wsparcia producenta upoważnia cię do naprawy w siedzibie Klienta. Skontaktujemy się z Tobą poprzez email lub telefonicznie w celu uzgodnienia terminu i miejsca naprawy.
W tym celu prosimy o wysłanie e-maila na adres helpdesk@intratel.pl w którym podasz:
- Imię nazwisko, Firma
- Telefon kontaktowy
- Kod Service Tag zgłaszanego urządzenia i opiszesz usterkę
1. Przygotowanie do rozmowy z serwisem
Aby ułatwić pracownikowi obsługi w zakresie sprzętu firmy Dell zadanie i uzyskać sprawną obsługę, przed rozmową warto przygotować następujące informacje:
- numer seryjny Systemu;
- numer znacznika serwisowego;
- wersję używanego obecnie systemu operacyjnego;
- nazwy marek i modele używanych urządzeń peryferyjnych
2. Rozmowa
Postaraj się możliwie precyzyjnie wyjaśnić technikowi problem przez telefon. Koniecznie trzeba opisać technikowi:
- otrzymywane komunikaty o błędach i sytuacje, w których się pojawiają
- czynności wykonywane w czasie wystąpienia błędu
- dotychczasowe kroki podjęte w celu rozwiązania problemu.
3. Współpraca z technikiem w celu rozwiązania problemów
Należy uważnie słuchać technika firmy Dell i postępować zgodnie z jego wskazówkami.
Technik może poprosić o umożliwienie „Zdalnej diagnostyki” w celu zidentyfikowania przyczyny problemu. Oznacza to, że w trakcie rozmowy telefonicznej lub czatu online konieczne będzie uruchomienie urządzenia oraz przeprowadzenie kilku długich sesji. Ukończenie zdalnej diagnostyki jest niezbędne do określenia dalszych kroków potrzebnych do naprawienia usterki.
W przeglądacie internetowej odwiedzamy stronę wsparcia technicznego Dell.
Po zlokalizowaniu kodu Service Tag wprowadzamy w sekcji Wyszukiwanie zasobów wsparcia. System wyszuka i zaprezentuje nam informacje o urządzeniu o podamy kodzie Service Tag. Będziemy mogli m.in. sprawdzić czy i jaki typ gwarancji ma urządzenie.
Jeżeli interesuje nas tylko kontakt z pomocą techniczną, to po najechaniu na ikonę słuchawek po prawej rozwinie nam się link do sekcji kontaktu z nią.
Kontakt jest spersonalizowany dla urządzenia o podanym wcześniej kodzie Service Tag
Należy wybrać charakter żądania – jeśli nie ma go na liście wybieramy „Inne problemy”.
Po wyborze otrzymamy spersonalizowany dla wybranego żądania widok w którym polecane kroki są oznaczone na zielono.
Jeżeli nie zdecydowałeś się na kontakt telefoniczny ani na kontakt poprzez aplikację Support Assist możesz zgłosić usterkę poprzez formularz w sekcji e-mail.